صفحه اصلی > خبرها > آرشیو اخبار شرکت های ستادی 


ارسال به دوست    نسخه چاپي

شرکت ملی گاز ایران به یک بلوغ سازمانی در مسئولیت اجتماعی رسیده است

 

 

روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر| مشاور اجتماعی وزیر نفت: شرکت ملی گاز ایران به یک بلوغ سازمانی در مسئولیت اجتماعی رسیده است با اقدامات خوبی که در سطح شرکت ملی گاز ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی صورت پذیرفته؛ می‌توان گفت که این شرکت به یک بلوغ سازمانی در این حوزه رسیده است.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدامیر طالبیان مشاور وزیر نفت در مسئولیت های اجتماعی در جلسه مشترک با مدیران عامل شرکت‌های تابعه در حوزه مسئولیت اجتماعی که روز دوشنبه ۱۹ خردادماه و با حضور حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و بصورت ویديوکنفرانس برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: البته نقش موثر و مشارکت خوب مدیران عامل صنعت گاز و شرکت های تابعه را نمی‌توان نادیده گرفت که کار مسئولیت اجتماعی را تشویق می کنند، ضمن اینکه ما هم در سطح وزارت آن ها را راهنمایی و گزارش های کار را دریافت می کنیم که بتوانیم به شورای عالی مسئولیت اجتماعی که با ریاست وزیر تشکیل می شود، منعکس کنیم.

وی در ادامه با بیان این که کار مسئولیت اجتماعی در وزارت نفت از سال 92 و با حضور مهندس زنگنه وزیر نفت رشد و توسعه بیشتری پیدا کرده، گفت: الان در کل صنعت نفت یک نگرش ویژه و نگاه تازه ای به مسئولیت اجتماعی وجود دارد و ضرورت آن را همه مدیران احساس کردند بدین معنا که که ما باید بتوانیم خدماتی که می دهیم هم خوب باشد و هم ارائه آن موجب رضایتمندی مردم و جامعه شود؛ در حقیقت پیام مسئولیت اجتماعی این است که مردم خادمان خود را بشناسند و  با نحوه کارشان آگاه شوند. ما در مسئولیت اجتماعی سعی کردیم شفافیت و پاسخگویی را ترویج کنیم.

طالبیان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در حوزه مسئولیت اجتماعی در صنعت گاز کشور، افزود: اتفاقات خوبی در شرکت ملی گاز ایران در زمینه مسئولیت  اجتماعی افتاده؛ گرچه قدری دیرتر، ولی مدیران شرکت گاز جبران کردند و این مهم در ارائه گزارش های سالانه پایداری مناسبی که سال گذشته در همایشی که بدین منظور برگزار شد ارایه کرده و بسیاری از آن ها حایز رتبه مناسب شدند، مشهود بود.

وی تصریح کرد: بعضی از پالایشگاه ها که فرصت بازدید از آن ها داشتیم، در سه جهت موفقیت و کار جهشی داشتند؛ نخست در بکارگیری نیروهای بومی از محل آموزش های فنی و حرفه ای آن ها، دوم بحث کمک به توسعه و اشتغال در محل و سوم بحث خریدهای محلی و استفاده از پیمانکاران محلی، و این در حقیقت توفیقات خوبی بوده که در شرکت گاز رخ داده است.

 طالبیان ادامه داد: شرکت های پالایشی گاز در بحث محیط زیست هم موفق بوده اند؛ مانند مدیریت انرژی، کنترل پساب و جمع آوری تدریجی گازهای آلاینده، همچنین در زمینه مسئولیت اجتماعی، کارکنان هم خوب عمل کردند چون سرمایه انسانی و رضایت کارکنان یکی از ابعاد مسئولیت اجتماعی است.

وی اذعان کرد: خوشبختانه در نظام‌نامه‌ای که از سوی وزیر نفت در این زمینه ابلاغ شده، می بینیم که شرکت ملی گاز ایران در اجرای مفاد نظام نامه، پیشگام است.

مشاور وزیر نفت در مسئولیت های اجتماعی در ادامه سخنان خود به عملکرد مناطق عملیاتی انتقال گاز در این حوزه اشاره و اظهار کرد: در خصوص مناطق عملیاتی نیز باید گفت که آن ها بیشترین ارتباط را با جامعه محلی نقاط دور دارند؛ حتی گزارش هایی داشتیم از روستاهای بسیار دوردست که امکان تردد مشکل است و همکاران ما با آن ها ارتباط برقرار کردند و به آن ها خدماتی مانند تامین آب و برق... ارائه  دادند.

وی ادامه داد: این یک کار برد- برد است؛ از این رو که اگر اتفاقی برای خطوط لوله بیفتد، اولین کسانی که اطلاع رسانی می‌کنند، خود همین مردم محلی هستند و این نشان از یک رابطه تعاملی بین دست‌اندرکاران خطوط لوله و مردمی که اطراف این خطوط زندگی می کنند، است.

این مقام مسئول بیان کرد: گازهای استانی ما هم این چنین هستند که علاوه بر یک مسئولیت ذاتی که رساندن گاز به خانه‌های مردم  است، مسئولیت اجتماعی نیز دارند و در آن‌ها نمونه‌های زیبایی از تعامل با ذی‌نفعان، مشتریان و پیمانکاران را شاهد هستیم؛ به عنوان مثال گاز استان مازندران با هلال احمر و سازمان اداره بهداشت یک تیم واحد تشکیل دادند برای حضور در بحران ها؛ و این معنای کامل مشارکت است.

طالبیان خاطرنشان کرد: در بعضی از شرکت‌های گاز استانی، آموزش استفاده از گاز را از مدرسه آغاز کردند و این می تواند بسیار پایه موثری برای الگوی دقیق مصرف باشد، ضمن این که در حال حاضر بحث گازسوز کردن چاه‌های آب کشاورزی و صرفه جویی مصرف سوخت نیز مطرح است و گازهای استانی می توانند تلاش خوبی در این زمینه داشته باشند و همچنین در طرح تبدیل اصلاح عملکرد موتورخانه های شهری نیز می توانند کمک کنند که گاز کمتری مصرف شود.

وی گزارش کار، پاسخگویی و شفافیت را سه مؤلفه در نگاه مسئولیت اجتماعی بر شمرد و گفت: امروز در دنیا شرکت های بزرگ مسئولیت اجتماعی و گزارش دهی دارند و شرکت ملی گاز ایران نیز در  این مسیر هدایت شده است.

مشاور وزیر نفت در مسئولیت اجتماعی درباره چشم انداز شرکت ملی گاز ایران گفت: چشم انداز شرکت ملی گاز ایران را به گونه ای می بینم که انشاءالله بتواند با ارائه گزارش های پایداری، رنکینگ و درجه کشور را در این حوزه بالا برده و در زمینه ارائه گزارش های سالیانه، بتواند به یک جایگاه مناسبی دست پیدا کند؛ ضمن این که ما از ارتباطات بین‌المللی بی‌نیاز نیستیم؛ زبان ارتباط بین‌المللی ما، همین گزارش‌های پایداری است که همکاران درشرکت گاز بر مبنای استانداردGRI (راهنمای گزارش دهی مسئولیت اجتماعی) تهیه می‌کنند.

طالبیان در پایان، ضمن تشکر از مدیران شرکت‌های تابعه، از آن‌ها درخواست کرد که کمیته و دبیر خانه مسئولیت اجتماعی را در مجموعه خود، تشکیل و نسبت به آن اهتمام ورزند.

 

 

پایان./

کد خبر: ١٠١٣١ | تاریخ درج خبر: چهارشنبه ٢١ خرداد ١٣٩٩ | تعداد بازدید خبر: 618
فایل ضمیمه:

خروج